اندیکاتور باند بولینگر

اندیکاتور باند بولینگر

اندیکاتور باند بولینگر یکی از ابزار های مورد استفاده معامله گران در بازار های مالی است. در این اندیکاتور قیمت در میان باند های بولینگر در حرکت است و باند ها شبیه به یک کانال عمل می کنند.

می توان اینگونه تصور کرد که اگر قیمت در باند بالایی اندیکاتور بولینگر قرار داشته باشد، روند در آن تایم فریم صعودی است. همچنین اگر در باند پایینی اندیکاتور باشد، روند نزولی است.

اندیکاتور باند بولینگر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اگر از این اندیکاتور استفاده کنید، با 3 خط روبه‌رو می‌شوید که تحلیل گرها به ترکیب این خطوط، باندهای بولینگر می گویند. برای آشنایی با باندهای بولینگر به توضیحات زیر توجه کنید:

  1. بالایی (Upper Band)
  2. وسط (Middle Band)
  3. پایینی (Lower Band)
  • باندهای بالا و پایین نشان‌دهنده انحراف استاندارد پایین و بالا نسبت به خط میانی هستند.
  • باند وسط نیز درواقع همان میانگین متحرک ساده (Simple Moving Average) است.

 

معمولاً نرم‌افزارها و سایت‌هایی که به کاربران خود ابزارهای تحلیل تکنیکال را ارائه می‌دهند، دوره زمانی این اندیکاتور را روی 20 قرار می‌دهند که مقدار مناسبی برای بیشتر معامله گران است.

این به این معنا نیست که شما نمی‌توانید مقدار آن را تغییر دهید؛ شما قادر به بالابردن و پایین آوردن مقدار موردنظر هستید که تغییر آن وابسته به دانش و مهارت شما است که در تایم فریم های مختلف چه عملکردی دارید.

استراتژی ترید با اندیکاتور باند بولینگر

روش اول و آن چیزی که در ویدئو شرح داده شده است:

در این روش از خط وسط کانال برای دریافت سیگنال خرید و فروش استفاده می کنیم. یعنی اگر قیمت از پایین به بالای خط وسط حرکت کرد، در اولین برگشت به سمت خط وسط در تایم فریم پایین تر اقدام به باز کردن معامله خرید می کنیم.

البته بهتر است در اینجا یک تایید پرایس اکشنی (مثلا یک پین بار) بگیریم تا وین ریت بالاتری داشته باشیم.

روش دوم که روشی کلاسیک است:

یکی از استراتژی‌های ترید پر کاربردی که با استفاده از اندیکاتور باند بولینگر انجام می‌شود، اشباع خرید و یا اشباع فروش است.

قیمت‌ها همیشه میل به برخورد با باندهای بالا و پایین دارند. به این حرکت که مدام انجام می‌شود، حرکت پینگ پنگی بین باندها می‌گویند.

چطور منطقه اشباع خرید را تشخیص دهیم؟

برای این کار باید به روند تحلیل تکنیکال مراجعه کنید، اگر به موقعیتی رسیدید که قیمت از باند بالایی اندیکاتور باند بولینگر به سمت بالا بیرون زده باشد، پس احتمال آن وجود دارد که قیمت، روندی نزولی را در پیش گرفته است تا بتواند خود را به بخش داخلی اندیکاتور برساند. 

چطور منطقه اشباع فروش را تشخیص دهیم؟

منطقه اشباع فروش زمانی رخ می‌دهد که مقدار قیمت روند، از قسمت باند پایین عبور کند و آن را پشت سر بگذارد. در چنین وضعیتی این احتمال وجود دارد که قیمت روندی صعودی داشته باشد تا بتواند روند را به بخش داخلی بازگرداند.

نکاتی که باید برای استراتژی اشباع خرید یا اشباع فروش به آنها توجه کنید:

  • استفاده از اندیکاتورها در هر بازاری متفاوت عمل می‌کند، یعنی ممکن است با استفاده از اندیکاتور باند بولینگر بتوانید در بازارهای مالی مختلف، نتایج متفاوتی بگیرید.

به‌عنوان مثال اگر از باند بولینگر در بازار رنج استفاده کنید، نتیجه خوبی می‌گیرید؛ اما این در حالی است که در بازاری که روند قدرتمندی دارد ممکن است باند بولینگر با مشکلاتی همراه باشد.

  • برای استفاده از بولینگر ابتدا باید روند نمودار را مشخص کنید و بعد از آن اگر روند صعودی باشد، با به‌دست‌آوردن یک سیگنال وارد معامله شوید (زمانی ورود پیدا کنید که قیمت موردنظر شما به نقطه مرتبط با اشباع فروش رسیده باشد).

برای اطلاع از شرایط دوره حضوری آموزش ارز دیجیتال در کرج
اینجا کلیک کن
اگر دوست داری اطلاعاتت در مورد ارز دیجیتال زیاد بشه
اینجا کلیک کن
برای اطلاع از شرایط دوره حضوری آموزش ارز دیجیتال در کرج
اینجا کلیک کن
اگر دوست داری اطلاعاتت در مورد ارز دیجیتال زیاد بشه
اینجا کلیک کن
تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین
به رایگان تحلیلگر شوید!!
فیلتر طلایی VIP بورس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها